måndag 17 december 2012

oh my good

Längesen igen.. Jag har tänkt varje kväll- Jag skriver imorrn, jag skriver imorrn! Men nu tänkte jag knåpa ihop ett par rader.. Idag är det en vecka kvar till julafton! Jag har rätt så mkt julkänsla i kroppen men halva mig är väldigt känslosam... Många tankar runt pappa nu! Men det är ju inte så konstigt! Idag har det hänt spooky grejer.. Lampan i badrummet blinkade ett par ggr imorse när Minna o jag var där, det brusade på radion... När pappa dog så stannade klockan, men dagen efter funkade den igen (förklara det??) Idag stannade klockan kl 09,10.. Sen vid 12 tiden så funkade den igen.. Hur ofta tror ni jag tänkte, vem har dött nu eller vad kommer o hända?? Micke ringde 2 ggr på fm så nervöst ringde jag upp men det var inge spec...

Minna har förälskat sig i sin tomteklänning hon hade på luciatåget. Hon hade den på sig hela tors o fre. Sen bröt hon nästan ihop när jag sa att den måste vi tvätta på lör... Så hon vill ha strumpbyxor o kjol ist..
I lör var vi hos Danne o Emilia. Minna o Leia lekte så himla bra ihop. De tog fram prinsesskläder o klädde på sig o bytte med varandra hela tiden. Både Leia o Minna brukar lägga sig vid 7-halv 8 men de lekte till kl 21 o somnade båda två med en gång..
Man får fortfarande vara hos henne när hon ska sova. Fast hon somnar rätt så snabbt. Nån min får man sitta hos henne. Ha dörren lite öppen o när hon har somnat på riktigt på stänger man.. Vi gör det så inte Niccie kommer in till henne o väcker henne.
I sön kom Stoffe o Isolde förbi. Hela huset var täckt av leksaker när de hade lekt klart. Fast de städade efter sig... Sen kom Anna o Bosse för att äta lunch o prata om jul... Bosse har gett alla varsitt uppdrag- fredrik o han ska laga maten, anna ska baka bröd o köpa revben o glögg, axel ska baka julgodis o jag ska göra lussekatter o köpa frukt!
Vid kl 17 skulle Carolin o Knutte m barn ha kommit men Wilmer hade fått feber. Så det blev en lugn o skön sönkväll..

Idag har jag jobbat 7-16. Lagat mat o myst med Minna.. Ikväll tog Carolin, jag o Lisa Stömne en promenad i halkan. Det gick knappt att gå för det var så halt.
Imorrn är jag ledig o då kommer Emma A!!
Denna vecka jobbar jag mån,ons, tors o sön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar