onsdag 26 december 2012

Bonde söker fru

Nu sitter man med ena ögat för att kolla på Bonde söker fru o sen ena på datan... Julen kom o gick...
På tis så var Emma A här, jobba ons o tors. Ledig fre o lör. I fre var mannen på julbord så Minna o jag tog en liten runda till 3*A... Men när vi kom hem så la jag Minna så fick man egen tid på kvällen... På lör kom Bosse kl 8,30 så åt vi frulle tillsammans. För han o F skulle åka o handla o sen göra julematen ;) Så Minna o jag åkte massa pulka, lekte med Maja, laga julgodis o lussekatter!! På kvällen kom 3*A hit för lite tacomys. Vi hyrde film-David Batras stand up turne. Skit rolig...
På sön så trodde jag att jag skulle börja kl 11,30 för vi öppnar alltid kl 12 när vi har öppet en sön. (det händer inte så ofta) Jag fick ett sms av Cissi vid 09,45 om att det var kallt o hon undrad vart jag var (hon har inga nycklar pga att hon är en vikarie). Oj, jag skenade iväg... Jag fick cykla i skit vädret o vi öppnade kl 10,03.. Så fort gick det! Men det var rätt mkt folk... Jag jobbade till 17,15.. Kl 18 var vi bjudna på middag hos Carolin o Knutte. Minna o Whilda tog lite film mys efter maten med chips o frukt. Fast Whildas lekrum lockade efter ett tag så hon lekte för fullt o Whilda somnade i soffan. Vi spelade faktiskt bingo lotto. Eller vi spelade bingon men satt o pratade annars...

På mån var det ju julafton! Milla m familj o vi har ju börjat med en tradition sen vi flyttade hit att vi alltid äter julfrulle tillsammans... Mysigt... Lite julklapps utdelning o promenad på det... Minna fick 4 st My little ponnys!
Sen åkte vi till Bosse för att fira jul... Mamma, Stefan, Ida, Anna, Axel, Alva o Anita kom åxå... Det var ett jäkla tjat på barnen att tomten skulle komma. Men när tomten kom så blev de livrädda men när han skulle dela ut julklappar så var det lugnt...
Minna fick panik när vi skulle lägga henne så hon somnade under soffbordet sen ;)
på juldagen skulle folk komma hit. Så kalkon, potatis, sallad o sås blev det.. Skit gott!!!!  På kvällen gjorde vi ingenting. Tog en promenad med mina fruar ;)
Idag har vi varit hos Fredriks mormor o morfar. På fm så blev det att vi lekte o lekte med Minnas nya julklappar...
Imorrn jobbar jag 6-18,15...

I lör skulle vi ha träffat Berg o Anna egentligen men Berg ringde på lör morgon i panik. De har sovit hos Bergs föräldrar, mitt i natten så vaknade Anna att det luktade rök. Då hade det börjat brinna.. Så Berg slängde ut Anna o Alice, väckte sina föräldrar. De bara såg hur huset brann.. Så det blev så rök skadat så de får riva hela huset o bygga nytt... Hua så hemskt o vakna att det brinner!

Snart nyår!! Längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar